יום שבת , ספטמבר 21 2019
דף הבית / יחסים ואהבה / גוף ונפש / לא מצליחים להירדם בלילה? בואו תבינו למה
11-06-2015 14-11-01

לא מצליחים להירדם בלילה? בואו תבינו למה

Sponsored Links

לא תודה
לא תודה

גם אתם פרפרי לילה, שמחוברים למסכים עד שהעניים נעצמות ואתם שוקעים בשינה עמוקה?

השעה חצות, אבל אתם ערניים כאילו אמצע היום, מחפשים איך להרוג את הזמן, טלוויזיה, מחשב, וערוצי תקשורת סלולרית עם החברים.

ובבוקר קשה לכם לקום.

למה זה קורה? ניתן להאשים את השעון הביולוגי שלכם כמתבגרים, אבל לא רק.

גורם משמעותי שמשאיר אתכם ערים, זהו הפחד שחלילה תפספסו משהו, הפעילות החברתית לא מסתיימת ולמעשה פעילה 24/7.

10994054_726051597492287_6560129152423921972_n

אז למה כל כך חשוב שתישנו ?

לאיכות וכמות השינה יש קשר לאיכות חיים. מחסור בשינה משפיע על ההרגשה הכללית,היכולת לבצע מטלות, מצב הרוח, יכולות שכליות, יכולת הריכוז ותקינות מערכת החיסון. חוסר כרוני בשינה מגביר לאורך השנים את הסיכוי לחלות במחלות.

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מצביעים על קשר בין מספר שעות שינה נמוך מהנדרש אצל ילדים ונוער לבין סיכוי מוגבר להשמנה ויצירה של עודף משקל.

על פי החוקרים אורך השינה עשוי להשפיע על ההורמונים שמווסתים את התיאבון- מחסור בשינה מגביר את תחושת הרעב ויכול גם להשפיע על כמות הפעילות הגופנית אותה הילדים עושים
וכן מאט את חילוף החומרים.

לכמה שעות שינה אתם זקוקים?
מעל גיל 12 לפחות ל 8.5 -9.5 שעות שינה ביממה.

-עיסוק בפעילות גופנית באופן קבוע תורם לאיכות השינה, אך לא מומלץ בסמוך לשעת השינה המתוכננת.


האם לתזונה לפני השינה יש השפעה על האיכות שלה?
אכילה של ארוחה המורכבת ממזונות המכילים פחמימות וסידן יכולה בהחלט לעזור כשעה לפני השינה: יוגורט, פרי, קרקר עם גבינה, דגנים מלאים עם חלב.

אכילת ארוחה גדולה עד 3 שעות לפני השינה,משום שפעולת העיכול משפיעה על ההרדמות ועל איכות השינה.

בזמן שאנחנו ישנים הגוף ממשיך לעבוד.

כדאי להימנע מאכילת מממתקים וממאכלים מלאי סוכר,מקפאין שנמצא בקפה ,בשוקולד, משקאות קלים ומשקאות אנרגיה.

לילה טוב

הצלחתם להרדם?

שתף את מחשבותיך והערות שלך

תגובות

Sponsored Links

על הכותב חברת "אימון עם אור"

חברת "אימון עם אור" , מספקת סדנאות, הרצאות, טיפולים ושירותי אימון לאיכות חיים, אימון לתזונה ואורח חיים בריא, אימון לצמיחה אישית והשגת מטרות. ליצירת קשר: 03-6125613 או במייל: lifecoachimor@gmail.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>